En önemli detay budur. Sebebi ise ziyaretçi ile birebir olduğundan içeriğin ziyaretçinin aradığı sorunlara cevap vermesi gerekir.
Site içeriği amacına uygun olmalı sade ve öz olmalı uzatılmamalı.
Farklı tarayıcılarda içeriğin sorunlu olup olmadığı kontrole edilmeli böylece ziyaretçiler sorun yaşamaz ve markanız profesyonel gözükür.
Düzeltilen hatalar eksiksiz bir web sitesi olduğunun kanıtıdır.
İçeriği yazarken, verilmek istenen mesaj sade, okuyucuyu yormadan ve direkt bir şekilde verilmesi gerekiyor.
Örnek olarak x bir şirketin web sitesine girdiğimizde şirket bilgilerini, ürünlerini, görüntülerini rahatça bulmasını sağlamalı.
Renklerin insanlarda uyandırdığı duygulara dikkat edilmesi gerekir ve bu rengin markanıza uygun olmasına dikkat edilmeli
Örnek olarak mavi konforu ve rahatlığı, yeşil yaşamı, güvenlik ve istikrarı, sarı pozitif duygu, dikkat çekme ve heyecan duygusunu verir.
Bunlar dışında renk karmaşıklığı olmamasına dikkat edilmeli ziyaretçiler bu karmaşıklığı sevmez ve kötü bulur. En fazla 3 renk seçmeye dikkat edin.
Arama motorları içindeki sıralamanızı etkileyen site içinde olmayan eylemlerdir.
Google’ın kullandığı algoritma bilinmese de site dışı SEO’nun %50’lik bir etkisi olduğu tahmin ediliyor.
Site dışı SEO geliştirmek için farklı sitelerden (özellikle güvenilir olanlar); link, marka hakkında makale ve güven oyları ile gerekir.